onsdag 9 januari 2013

På biblioteket

Jag har blivit stammis på biblioteket i Köpenhamn sista tiden verkar det som, här hänger jag ofta de timmar jag är ledig mellan skolan och min danskakurs. Visst hinner jag åka hem imellan, men det är rätt så skönt att sitta här och plugga, läsa, fika (till mellis idag blev det o'boy och prickig korv-macka!) och bara slappa. Man får liksom en sådan ro på bibliotek, hemma finns det ju alltid något annat att fixa med. 

Där blir det lätt att jag känner mig som Alfons Åbergs pappa. -Jag ska bara diska först, jag ska bara städa lite innan jag gör läxorna... Här finns inget som tar uppmärksamheten, bara lugn och ro och massor av böcker!

Jag har gjort min första skriftliga danska uppsats till min danskakurs! Visserligen blev den inte så lång, och med några fel, men det är roligt att jag kan skriva på danska :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar