måndag 14 januari 2013

Långledigt!

Nu var det länge sedan jag skev, men det är bara för att jag varit upptagen av så mycket annat sedan sist! Här kommer en liten resumé av veckan som gått:

Torsdag: Arbetade första dagen det här året. Lille F, var så glad att se mig igen! Jag stannade på middag hos familjen efteråt och pratade länge. Mys! Efteråt mötte jag upp mina klasskompisar för supergoda passionsfrukt- och halloncocktails och prat på en bar. Trevligt!

Fredag: Idag hade vi ingen skola! Jag tog sovmorgon, och ägnade sedan några timmar åt att städa, diska och baka bröd. Efter lunch tog jag en löptur i solskenet, jag sprang till slottet! På eftermiddagen kom Stine, vi lagade pizza tillsammans, kikade på x-factor och spelade spel.

Lördag: Helgfrukost med bacon och äggröra! Vi mötte upp Anette på ett badhus i Köpenhamn, vi tog med fika pratade och simmade, men spenderade nog mest tid i bubbelpoolen :) Vi lagade supergod tomatsoppa med vitlöksbröd till middag, och gjorde hemgjord glass med salta sillar i!

Söndag: Läxläsning, en springtur, möte i min studentkorridor (samma fråga som vanligt kom upp: Vi kanske ska börja städa i det gemensamma köket? - ja, vilken god idé! Men antagligen är det ingen som tar tag i det ändå...) och goda hemgjorda hamburgare med hemgjorda pommes frites till middag. Det är inte alls svårt att fritera i stekpanna, och de blev hur goda som helst!

Måndag: Det snöar! Har haft skola det mesta av dagen och nu har jag precis gjort klart mina dansk-läxor på biblioteket. Nu har jag två timmar till att läsa en bok och ta det lugnt innan jag ska på min danskakurs.

Vad har ni gjort de senaste dagarna? Något roligt?

1 kommentar:

  1. Vilka hurtiga dagar du haft, bra sprunget och simma låter också kul!

    SvaraRadera