tisdag 8 januari 2013

Glas i långa rader

Anette sa något smart till mig häromdagen; 

När man bodde hemma tyckte man att det var jobbigt att plocka ur diskmaskinen. Nu när man bor själv skulle man vara så tacksam bara för att få ha en diskmaskin!

Det är så sant! Vad många timmar jag ägnat åt att diska och torka disk den senaste tiden. Och det är så otroligt tråkigt! Jag har också bara en diskho, och ingen diskbänk, så det finns ingenstans att låta disken stå. Jag ställer den på en handduk på köksbordet, men det är inte riktigt ompimalt... Sen när jag bara har en diskho finns det ju ingenstans att skölja disken.

Så jag diskar i rinnande vatten. även om jag vet att jag inte borde... Men jag har ett smart tips om man diskar mycket i rinnande vatten. Häll vatten i ett glas och tllsätt några droppar diskmedel, och doppa diskborsten däri istället för att hälla diskmedel på varje tallrik. Så sparar man en halv flaska diskmedel per gång ;)

1 kommentar:

  1. Det var ett bra tips!!! Tack! Ett tips tillbaka: Lyssna på diskomusik! Då försvinner diskbergen mycket fortare! :) kram, Sw

    SvaraRadera