fredag 18 januari 2013

Elden är lös!

Jag tycker om mina barnvaktsdagar! F blir alltid så glad att se mig, och vi har så roligt tillsammans! Igår tog vi tåget till biblioteket, där vi lekte och läste massor av böcker (mest om brandbilar), när vi kom hem åt vi middag och sedan lekte vi med hans nya stora brandbil. Vi hissade upp stegen högt, så vi kunde rädda alla små legogubbar som stog på bordet (högst upp på ett brinnande hus!) 

När jag nattat F och lagt honom, hör jag honom ropa inifrån sitt rum. -Ylva? Ylva komma hjälpa! Det brinner! 

Snabbt som blixten är jag där! Lättat ser jag att det inte är någon eldssvåda, utan att lillen sitter i fönster och kikar ut på några skorstenar som det ryker ut. Han pratar om brandmän som ska släcka :) Jag pustar ut, och tänker att det är nog rätt bra ändå att han säger till, även om det var falskt alarm :)

Gissa om den pojken gillar brandbilar!? ;)

2 kommentarer:

  1. Aaaaaaah vilken gullunge!!!! <3
    Sandra

    SvaraRadera
  2. ni får väl planera in nått besök på en brandstation, om du frågar i förväg kanske ni kan få en liten rundvandring du vet som vi fick när vi va liten

    SvaraRadera