måndag 28 januari 2013

Helgens bästa

I lördags, efter att jag varit barnvakt åt F i några timmar, frågade F's pappa A om jag ville följa med på zoo. Klart jag ville! Det var så roligt! Jag kunde bara inte få nog av att titta på alla djuren; elefanterna, flamingos, gorillorna...  Jag tyckte nog det var mer spännande än vad lillen tyckte :) 

Tigrarna var mina favoriter, så oroligt stora och muskulösa. A sa att någon på natten i somras hade klättrat över staketet in i tigerhägnet. Han hade såklart blivit uppäten. Man visste inte om han bara varit full eller om det var självmord. Men tänk vilken smärta! Jag ryser bara jag tänker på det!
F's bästa djur var flodhästarna. Där inne var vi nog i en halvtimme, och tittade på den lilla flodhäst-babyn och de två föräldrarna när de simmade och lekte! Man kunde både se dem på land och genom glasväggen i vattnet när de simmade. Otroligt att så klumpiga djur kan flyta och simma så graciöst under vattnet!
 Zebror som sprang omkring och lekte och jagade varandra!
Och så en giraff i dess naturliga miljö? På en snöig äng i minusgrader...

1 kommentar:

  1. Haha, lite mystiskt att savanndjuren klarar sig så bra utan vinterkläder i norden, de borde väl inte vara skapta med vinterpäls. Hur funkar det???
    Sw

    SvaraRadera