måndag 18 februari 2013

Som på cirkus!

Jag fann de här söta bakformarna på Ikea igår. De påminner mig om cirkustält med sina färgglada trianglar. Något som är smart dem är att det finns särskilda formar för bullar, som har större botten och lägre kant - helt perfekta ju!
 Jag gjorde pizza till middag, och fick både lite deg och fyllning över. Av det passade jag på att göra några pizzabullar. Jag blandade ihop skinka, ananas, pizzasås, oregano och ost i en skål och bredde ut på pizzabotten. Superenkelt! Här ligger de på jäsning.

Färdiga pizzabullar i mina cirkustältformar på avsvalning! Jag är så glad för att min fönsterbräda är ett par centimeter bredare än vanligt. Den extra ytan använder jag mig mycket av!

3 kommentarer:

  1. Vad duktig du är som bakar och lagar mat så mycket fast du har trångt och primitivt. fof

    SvaraRadera
  2. Jag glömmer aldrig dina pizzabullar i Vancouver! Såå goda..
    /L

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad glad jag blir att du kommer ihåg dem! :)

      Radera