måndag 4 februari 2013

Bästa brödet!

Som vanligt på måndagar spenderar jag eftermiddagen på biblioteket. Jag har gjort några läxor, kollat igenom min mail, skrivit en text till danskakursen ikväll om framtidens transportmedel och sitter nu och tar det lugnt och läser lite 50 shades :) 

Igår bakande jag supergott bröd som jag gjort matsäck av igår. Jag brukar aldrig ha något recept när jag bakar bröd, utan häller bara i lite av varje tills jag tycker det ser lagom ut. Det är lite synd ibland, när resultatet blir lyckat kan man ju då inte göra om det! Mina bröd idag är bakat av skållat rågmjöl, solroskärnor och havre, subs som jag fyllt med salami och brieost. Mums! Att baka eget bröd är ju både billigare och godare, så jag förstår inte varför inte fler gör det. Jag har också med ett par kanelbullar i matsäcken, som jag bakade för ett tag sedan och har i frysen. De andra i min hus tycker det är att jag bakar rätt så mycket, men jag tycket ju att det är roligt! Ibland får de smaka, så att de inte ska klaga alltför mycket :) Mina kanelbullar pratar de fortfarande om :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar