måndag 18 februari 2013

Nu stannar jag under täcket!

Har haft en lång dag.

Vaknade vid fyra och var orolig för att jag missat alarmet, det har hänt många gånger senaste tiden. Inte att jag missat alarmet, men att jag vaknat mitt i natten och varit orolig. Irriterande. Som tur är somnar jag alltid om igen. Vaknade så vid halv sju av väckarklockan, hade en halvtimme på mig att göra mig färdig, packa matsäck och så ut genom dörren. 20 minuters promenad i snö. Därefter tåg och skola till klockan ett. Hem till F och barnvakta, vi åkte till ett köpcenter och kollade i leksaksaffärer och lekte vid lekplatsen. Hem igen och städa i leksaksröran och laga middag. F's mamma kom hem, prata lite och sedan ta bussen till danskakursen. Hålla tal. Kaffemaskinen har slut på kaffe, vi fick brunt genomskinligt kaffe. Värdelöst.  Danskan drog ut fem minuter över tiden idag, vilket innebär att jag missade mitt tåg hem och fick vänta i 20 minuter på nästa. Dumma kvällståg som inte går tillräckligt ofta. 20 minuters promenad i spöregn och slask hem. Iskallt vatten sipprade in i mina skor. Jag är less på vintern.

Nu hänger mina strumpor på elementet och torkar och jag har gömt mig under täcket. Här stannar jag i några månader tror jag, tills det blivit sommar. Eller åtminstone vår.

5 kommentarer:

  1. vill ha sommar ja oxå! rent privat så ha ja inge emot vinter men yrkesmässigt så ha ja det!

    SvaraRadera
  2. Verkar som du har riktigt stressigt! Sköt om dig och klä dig varmt! fof

    SvaraRadera
  3. jeg synes du skal skrive din blog på dansk!

    SvaraRadera
  4. Det er nok en bedre ide at du øver lidt på din svensk! ;)

    SvaraRadera
  5. mit svenske er allerede super godt!

    SvaraRadera