tisdag 5 februari 2013

Dags att packa flyttlådor snart?

De sista veckorna har jag letat ny lägenhet, men det är svårt att finna i centrala Köpenhamn. Jag har svarat på alla annonser jag funnit som inte är alltför dyra och som ligger på rimligt avstånd från min skola, men utan lycka. Alla annonser får 100-tals svar! Jag har räknat med att det nog kommer ta några månader innan jag finner något. Men på danskakursen igår sa en av de andra att han hörde jag letade efter ny lägenhet. Jag fick en mailadress till en av hans vänner som hade en tom bostadsrätt de inte fick sålt, och sa att de kanske ville hyra ut i andra hand. Jag skickade ett mail imorse och hoppades på det bästa. Redan efter lunch ringde de tillbaka och sa att de gärna ville hyra ut till mig! På torsdag ska jag på lägenhetsvisning, på Österbro i Köpenhamn. Jag hoppas att lägenheten ser fin ut, så flyttar jag kanske snart! :D

5 kommentarer:

  1. Hoppas hoppas! va är de för storlek osv på den nya?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det vet jag inte än, det får jag se imorgon! :)

      Radera
  2. har du glemt at jeg skal med ? :)

    SvaraRadera
  3. Hur såg lägenheten ut?

    SvaraRadera