söndag 5 maj 2013

Minuterna släpar sig fram

Klockan är bara tio, men det känns som om det redan borde vara eftermiddag. På ett sätt känns det lite trist att flytta, jag har ju så många härliga minnen härifrån. På ett annat sätt längtar jag till den nya lägenheten, att få ett nytt ställe att inreda och upptäcka. Men morgonen går så långsamt!

När jag skulle ta ner min teve imorse, märkte jag att ställningen satt fast med bultar, inte skruvar som jag hade trott. Jag hade, förutseende som jag är, lämnat skruvdragaren framme, men min skiftnyckel var såklart nerpackad i en låda... Oj, vilken tid det tog innan jag hittade den! Tillslut blev allt ändå färdigt!

Förutom att strula med packning, har jag städat korridoren för sista gången idag. Härligt att slippa det framöver! Jag hade nog kunnat hoppa över den här gången med, med tanke på att jag flyttar idag. Men det känns lite trist att lämna huset med att inte göra rätt för sig...

Nu sitter jag lutad mot husväggen i solen och väntar. Snart kommer Anders med flyttbilen. Nu vill jag bara bli färdig med flytten!

2 kommentarer:

  1. jeg kan høre en hvisken i mit øre, der siger, tak for hjælpen Stine.. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för hjälpen snälla söta Stine!

      Radera