söndag 19 maj 2013

Eurovision

Efter en härlig dag på stranden igår kom Stine och Katrin hem till mig för middag och melodifestivalen! Vi laddade upp med chips, ostkrokar och godis och satte oss tillrätta i sängen för att njuta kvällen. Jag hejade såklart på Sverige, även om jag inte tyckte låten var den allra bästa, men bredvid mig satt två hängivna Danmarksfan :) 

Det var en superspännande rösträkning, och vi blev alla glada över Emmilies seger! Emmilie är bra kompis med en i min klass, som dessutom var med i hennes presentationsvideo före sången :) Min klasskompis säger att Emmeilie har varit väldigt stressad de sista månaderna, men det var det nog värt när hon vann hela alltet! Tänk vilken bra start på karriärer att bli bäst i Europa. Jag ser fram emot Eurovision nästa år här i Köpenhamn!

1 kommentar: