söndag 5 maj 2013

Äntligen!

Dagens slutsats: Jag har ont i händerna och blev verkligen påmind om att jag inte har så starka muskler. Flytta är inte något som jag vill göra ofta. Det är tungt, gör ont är är jobbigt. Svetten rann när vi bar ut alla saker i gassande solsken, och jag önskade nästan att jag inte flyttat... Men oj, så kul när allt är klart!
Hela min lägenhet fick plats på 7 kvm i skåpbilen vi hyrt! Som tur är rymdes allt i hissen också, jag skulle inte ha klarat att bära sängen upp till 7:e våningen!
Första måltiden i nya lyan :) Det blev en varma koppen och knäckebröd. Sedan gick jag ut och köpte massor av mat!
Katrin från min klass kom över och hjälpte mig sätta ihop bordet och sängen och få sakerna på plats i lådor och skåp. Hon passade även på att prova min mössa, som varit mjukt inpackningsmaterial till en skål under flytten :)
Det börjar bli beboeligt!

4 kommentarer:

  1. roligt me bilder på nya lägenheten! mer bilder vill vi ha :-) gärna från fönstret å inåt å på kök osv

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bilderna kommer när det ser lite finare ut här :)

      Radera
  2. Ytterligare en ny epok i ditt liv tar nu en början! Lycka till önskar vi! Hoppas att du kommer att trivas och får fina grannar! fof

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack farmor och farfar! Vad ni är söta! Jag tror jag kommer trivas bra här, det är ju lite större än förut och så har jag ju ett kök, även om det är pyttelitet :)

      Radera