tisdag 21 maj 2013

Kastrup søbad

Dagen har till största del spenderats vid havet. Att bo så nära havet och stranden är nog det allra bästa med att bo Amager!
Förutom mackor till lunch hade jag med en låda med supergoda färska ärtor. Att sprita ärtor är trevligt pyssel när man ligger på stranden och har gott om tid, men jag förstår att Findus frysta ärtor annars är populära. Att sprita ärtor till en familjs middag måste ju ta minst en timme!
Dessutom blev det en liten simtur i havet! Så härligt uppfriskande! Sitter här på en bänk på bryggan och torkar i solen. I närheten av där jag bor finns det som en slags brygga i havet, med hopptorn och så. Superfint!
Så här ser den arkitektritade "bryggan" ut, Kastrup søbad heter den, och ligger 100 meter ut från stranden. Det finns en lång bred brygga som leder ut till badet. Ser fram emot långa sommardagar här på stranden, hoppa lite från de lägsta avsatserna, njuta av solen och bara slappa!

Eftersom jag läste läxor på stranden, låg jag mest på mage, och har därför alldeles röda brända ben och rygg nu... Har smörjt på massor av aftersun, men ska nog ta det lite lugnt i solskenet imorgon :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar