tisdag 30 april 2013

En utmaning

Den allra första dagen i Hillerød, när jag precis flyttat hit, hade jag inget att äta. Alla affärer var stängda, och jag hade ju inte direkt tänkt på att ta med nån mat från Sverige. Dessutom väntade jag på leverans från ikea, så jag kunde inte gå hemifrån och börja leta efter någon restaurang. Till middag drack jag massor av vatten. Den natten somnade jag hungrig och lovade mig själv att jag aldrig skulle vara utan mat hemma! Åtminstone skulle jag alltid ha havregryn hemma, att göra gröt av.

Det löftet har jag hållt. Tidigt nästa morgon gick jag ut och handlade, stod utanför affären och väntade på att de skulle öppna. Sedan dess har mitt skafferi och mitt lilla kylskåp alltid varit fyllt.


Men sedan jag fick veta att jag snart skulle flytta, har jag bestämt mig för att inte handla mera. Jag kan ju inte ta med maten från kylen och frysen, utan att det tinar och blir dåligt. Så utmaningen att leva på det jag hade hemma startade! Nu har jag inte handlat sedan tisdag förra veckan. Kylskåpet börjar bli tomt på frukt, grönsaker, pålägg, mjölk och fil... Men egentligen har jag nog mat till minst en månad! Men så blir det nog inte så mycket vitaminer den sista tiden...

Hittills går alla fall mitt uppdrag bra! Till lunch idag åt jag knäckebröd med kalla pannbiffar på och ikväll blir det köttgryta med morot och lök (enda grönsakerna jag har) med ris. Det går ingen nöd på mig :-)

1 kommentar:

  1. Du har alltid så mycket på gång och det mesta klarar du också själv! toppen! fof

    SvaraRadera