onsdag 19 december 2012

Klapparna fixade!

Idag fick jag jullov, eller julferie som man säger i Danmark. Stämmningen på skolan var helt annorlunda idag än vanligtvis, såhär sista dagen på terminen. I receptionen var röda ljus tända och i skolmatsalen kunde man köpa julmat och ris a la malta, folk hälsade god jul till alla kors och tvärs, härlig julstämmning! Efter fyra timmar av redovisningar (och en kopp varm choklad, några rågbrödsmackor och julgodis) var det så äntligen dags att önska klassen god jul och börja lovet!

Första halvan av kvällen har ägnats åt att slå in julklappar. Som traditionen bjuder har jag lyssnat på julmusik och njutit chokladpraliner under tiden. Det är ju ändå jul, eller hur? :) Efter att ha knutit en hel massa sidenrosetter ligger nu alla klapparna i resväskan. En dag till i Danmark, sedan åker jag hem! Eller bort, eller vad man nu ska kalla det...

Nu blir det glögg och julkalender!

3 kommentarer:

  1. hvilken er min? hvilken, hvilken, hvilken..

    SvaraRadera
  2. ska prova å handla mina sista i morrn, dvs nästan alla.. heja mig :P och sen slå in dom alla på kvällen och dricka glögg å äta pepparkakor

    SvaraRadera
  3. Spännande att se om vi får något av alla dina paket! Fina julpapper! Vi har också gjort alla klappar klara! Vi ses snart Ylli! Kram från fof

    SvaraRadera