söndag 30 december 2012

Julen 2012

Som jag sett fram emot den här julen! Och faktiskt så blev den lika bra som jag hade tänkt mig! Massor av mys med familjen, god mat och julklappar! Här kommer mitt jullov i bilder!
Efter 13 timmar på tåg och buss ko jag äntligen fram till Umeå och mina systrar! Där väntade ett vinterland :)
En kväll med pepparkakshusätning, spel och irish coffee! Stackars systerdotter hade stupat i slalombacken och fått en rejäl fläskläpp lagom till jul.
Uppesittarkväll den 23e!
Vi var hos syster och spelade bingolotto, byggde pussel och åt massvis med knäck :)
 En skridskotur på julaftonsdag 
 Knökfullt i soffan när alla ville se Kalle Ankas jul
 Förbereder det sista inför julbordet
 Vi hade gjort det mesta själva på julbordet i år. Jag fixade några sillar, en blev super! Inlagd i creme fraishe-sås med pepparrot, äpple och kapris. En ny favorit!
 Fast Janssons Frestelse är nog det bästa :)
 Lite mys med lillen
 Söta syskonbarn :)
 Tomten kom!
 Och lillen blev skräckslagen!
 Fast nöjd när han fick paketet :)
 Efter fem dagar hos systrarna åkte vi till farmor och farfar en sväng. Fint vinterväder!
 Sedan blev det ett besök hos Sandra! Jag tog med skridskorna så vi kunde testa isen på sjön. Tyvärr var det två isar på varandra, med vatten imellan... Så om man var lite tyngre åkte man igenom... Pontus tar det säkra framför det osäkra och ålar sig fram! Vi fick alla blöta fötter till slut, men det var ändå riktigt roligt!
 På promenad med fina Sandra. Efteråt gick vi på bio och sen blev det sleep-over :)
 Och amerikanska blåbärspannkakor till frukost dagen därpå!
 På tåget på väg mot flyget hade sätena ett mystisk mönster. Ska det verkliegn föreställa bitmärken?
Jag klev av tåget i Hell! Tänk att det faktiskt går ett tåg dit!

Nu är jag om några timmar hemma igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar