måndag 12 maj 2014

Poströstar

Jag fick både röstkort från Sverige och brev med erbjudande till röstkort i Danmark till EU-valet! Så jag fick välja vilket land jag skulle rösta i :-) Man får ju bara rösta i ett land, men jag undrar hur de kan hålla koll på det egentligen...

Eftersom jag känner till de svenska partierna bättre än de danska valde jag att rösta i Sverige den här gången. För mig känns miljön som en viktig EU-fråga, så det var den som fick avgöra vilket parti jag röstade på. Min röstsedel skulle sedan läggas i ett litet kuvert, som skulle i ett lite större kuvert som till sist skulle i ett ytterkuvert. Kuverten skulle dessutom skrivas under av både mig och två vittnen! Inte så lätt att poströsta, men nu fattas det bara att lägga rösten på brevlådan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar