söndag 18 maj 2014

Hejar och hepper!

Idag har vi jobbat som vägvisare i Copenhagen Marathon! Fler än 12.000 människor sprang, Anette en bland dem! Jag stod på en raksträcka, så jag behövde inte visa väg så mycket utan kunde fokusera på att heja på alla löpare. Vilka duktiga inspirerande människor, några sprang utklädda, många i löpartrikåer och en sprang med en special löp-krycka! Och när jag ropade och hejade på dem, svarade många med vinkar, klapp, tummen upp, slängkyssar eller bara ett leende - och då känns det ju som att det är totalt värt det, även om jag har ont i halsen av allt skrikande nu :-)

Jag hade kollat väderleksprognosen, och den visade finvädrer fram till sent på eftermiddagen, så vi hade lätta gympaskor och tshirts på. Men såklart lurade vädret oss och redan vid lunch, halvvägs in loppet, började det ösa ner! Stackars alla löpare (och oss!) som blev både kalla och dyngsura.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar