torsdag 27 februari 2014

Hemmakontor


En av mina favoritmöbler här hemma är vårt stora matbord. Med iläggsskivor kan ha plats för hela 12 personer, fast vi har det alltid mycket mindre. Men ändå så är det mer än dubbelt så stort som vårt gamla bord. Det bordet tyckte jag inte särskilt mycket om, det var både rangligt och så litet att man inte kunde använda det nästan till någonting. Fällde man upp datorn för att jobba vid bordet, så fanns det inte plats för vare sig skolböcker eller anteckningsblock vid sidan... Men med det här bordet är platsen aldrig något problem mera!

Här vid bordet brukar vi äta mysiga middagar med tända ljus, vi spelar spel på kvällarna, vi använder det som extra köksbänk när vi bakar eller förbereder mat och inte ryms i det lilla köket, vi pysslar med kort och foton här och har det som skrivbord och hemmakontor. Ett mångfaldigt bord med andra ord!

Nu sitter jag här och skriver på en artikel på engelska. Som vanligt när jag skriver på datorn så passar jag på att måla naglarna. När man sitter och skriver så ser man ju mycket på fingarna och kommer ofta på att lite nytt nagellack vore ju inte fel. Dessutom så använder man ju bara fingertopparna ändå, så nagellacket torkar snabbt och utan att det blir märken i det, samtidigt som man får läxan färdig! Win-win :)
För att få extra skrivenergi har jag skärt upp en apelsin, man måste ju passa på medan de fortfarande är i säsong och är söta och saftiga! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar