onsdag 26 februari 2014

En ny prinsessa

Snart får vi reda på den nya prinsessans namn, spännande! Jag har alltid tyckt kungafamiljen har varit spännande! Jag när jag som liten köpte en liten tavla på prinsessan Victoria på idéstugan. Tavlan var bara gjord av ett urklipp från en skvallertidning insatt i en rund ram dekorerad med en röd rosett. Mamma tyckte de tio kronor tavlan kostade var en onödig utgift när jag bara kunde göra den själv. Men jag ville så gärna ha den, jag tyckte den var så fin! Dessutom trodde jag ju, som alla små flickor, att jag egentligen också var en prinsessa. Jag bara väntade på att någon skulle komma och säga det till mig vilken dag som helt :-)

Jag avundas inte våra prinsessor deras liv, jag tror det är rätt tufft på sitt sätt, men nog skiljer sig prinsesslivet sig från våra vanliga liv. De behöver nog inte oroa sig över räkningar :-)

Jag gissar på att prinsessan, bland annat, kommer heta Lilian och Eva, vad tror ni?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar