tisdag 4 mars 2014

Rent och fint


Idag har jag en städdag, jag är putsat och skrubbat och dammtorkat i flera timmar nu. Nu när vårsolen skiner in ska ju fönsterna putsas, och så ska alla hyllor, lister och tavlor dammtorkas, badrummet storstädas och golvet skuras. 

Jag tycker egentligen att städning är rätt roligt, om man gör det med bra musik och har en tidsplan för när man ska vara färdig. Det är därför det alltid går så snabbt att städa om man får gäster, så vet man ju att man bara har den där halvtimmen på sig tills det ska se fint ut. Har jag däremot hela dagen på mig, som idag, går det långsammare... Men jag har bestämt att när jag är helt färdig ska jag baka något gott, tända ljus, göra en kopp te och sätta mig ner med en bra bok - så om jag ska hinna med det innan kvällen, måste jag skynda på med det sista!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar