söndag 16 mars 2014

Nytt på jobbfronten

Sitter och äter frukost tidigt den här regniga söndagen, för jag ska iväg och jobba snart. Efter några timmars jobb i en familj drar jag vidare till nästa för en intervju för att se om jag även ska bli deras barnvakt. Även om barnpassandet ger lite extra pengar varje månad, så önskar jag att jag kunde få ett "riktigt" jobb lika lätt. Jobbar jag 10 timmar fast i veckan och betalar skatt på det, så kan jag nämligen få danskt studiestöd! Danmark får studenter 7000 i månaden, jämfört med futtiga 2000 i Sverige... Hitintills har det bara varit mycket lättare att få jobb som barnvakt än på ett företag, men jag håller tummarna att jag snart får ett positivt mail! Förra veckan fick jag ju i och för sig jobbet som modersmålslärare, med det är bara på tre timmar i veckan, så jag behöver ju fortfarande ett till jobb för att kunna få den där åtråvärda danska studiestöttan!

1 kommentar:

  1. Det kommer du säkert att lyckas med, så energisk som du är!
    fof

    SvaraRadera