måndag 31 mars 2014

Hej igen!

Nu var det länge sedan jag skrev, men jag har varit rättså upptagen den sista veckan med både skola och finväder som lockat ute. Ska försöka att bättra mig lite och skriva oftare! 

Igår hade vi en så härlig söndag, även om vi glömde bort att sommartiden börjat så vi blev lite förvirrad tidsmässigt då och då :)
Startade dagen med sovmorgon och frukost i sängen. Vi hade gjort den danska sommarefterrätten koldskål några dagar tidigare (kall luftig soppa av kärnmjölk, vanilj, citron och äggulor), så vi hade massor överblivna äggvitor i kylskåpet. De vispade jag ihop till en omelett med champinjoner och lök, och stekte några prinskorvar till. Älskar långa söndagsfrukostar!
Sen tog vi en härlig cykeltur i solskenet
Till köpcentrumet Field's, som var Skandinaviens största för ett par år sedan. Jag provade nya vårskor, men hittade inga som passade... Men Stine köpte fin klänning och skor till en konfirmation vi ska till i maj. Jag ser fram emot den festen, med alla danska traditioner och sånger, i Danmark är konfirmationen den största festen i livet!

Jag hoppas våren fortsätter med så fina dagar!

1 kommentar: