torsdag 5 december 2013

Stormen Bodil

Det var bara lite er än en månad sedan det var storm sist, och nu är det redan dags igen. Jag var inte förberedd på den otroligt starka vinden senast och blev nästan bortblåst! Det ska inte ske idag, så nu har jag förberett mig ordentligt (dvs. avboka kvällens jobb och så ta bussen till skolan istället för att cykla) så jag ska klara mig helskinnad igenom stormen. Jag hoppas det inte händer allt för mycket idag och att ingen dör i den här stormen.

Den här stormen är den första i Danmark att få ett namn. Tidigare har man bara kallat dem "stormen i oktober" eller så, men i och med att de kommer så tätt nu ska de få namn. Den senaste stormen blev av folket döpt till Allan, och så tar man namnen i bokstavsordning, så den här stormen får ett namn på B, Bodil. Jag hoppas bara att det dröjer lång tid innan stormen Camilla/Carina/Catrin kommer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar