onsdag 9 oktober 2013

Med simglasögon på

- Så känner jag mig extra snabb i vattnet. Samma sak är det med min röda baddräkt, den gör mig helt enkelt till en mycket bättre simmare!


Efter skolan idag packade jag om ryggsäcken, ut med kollegieblock och dator och ned med badkläder och handduk, och så hoppade jag på cykeln och cyklade ut till närmsta simhall. Här ligger simhallarna nästan lika tätt som mataffärerna, inom ett par kilometers radie har vi ett tiotal att välja mellan. Fyra minuter på cykel tar det till den närmaste, Sundby bad. Så det var där jag spenderade eftermiddagen.

Efter 45 minuter i vattnet ( jag hade ju min röda baddräkt på - så jag racersimmade såklart!) gick jag till deras nybyggda utomhusbastu. Med stora panoramafönster, två aggregat, mörkt trä i inredningen och färgade dioder i taket, känns det nästan som ett spa. Så härligt!

1 kommentar:

  1. En itchi, bitchi, tini, gini, red bikini. (Svengelska)! En röd baddräkt där midjan är bar. Snyggt! fof

    SvaraRadera