fredag 7 juni 2013

Fyra rätter av ett par kotletter

När man är student och inte har så mycket pengar så får man ha lite fantasi när det kommer till mat. Helst ska det ju både smaka bra och vara billigt.

I förrgår önskade Stine maten, det blev en god middag med potatisskivor med timjan i ugnen, stekta kotletter, whiskeysås och sallad. Det smakade bra, men det blev två köttbitar över. Som jag såklart sparade; ekonomisk måste man vara om man inte har så mycket pengar! ;)
Till lunch nästa dag gjorde jag goda mackor med skivor av den kalla kotletten på, grönsaker och lite majonnäs.
 Till middag försökte jag mig på en variant av farmors somriga rissallad. Fast med kallt sushiris istället för vanligt ris (dålig idé om ni tänkte prova, sött sushiris passar inte!), hackande grönsaker och så lite tärnad kotlett i.
Idag tog jag det sista av kotletten, hackande den tillsammans med potatis, morot och lök och stekte pyttipanna av det hela! Supergott blev det!

Nu har jag ätit kotlett i tre dagar, men ändå på helt olika sätt, så jag är inte trött på det än. Annars vill jag inte gärna ha samma mat flera dagar i rad, men med olika tillbehör är det ändå helt okej.

1 kommentar:

  1. Du är en synnerligen god studentförebild må jag säga! Tänk vad bra billig mat det finns och vad roligt det kan vara att plugga ute i solen! Fler studenter borde läsa din blogg och inspireras! /SW

    SvaraRadera