söndag 22 juni 2014

Boken om Sverige

De senaste två månaderna har barnen i svenska-klassen jobbat med Sveriges geografi. Vi har sett en spännande serie från UR, som heter Sverigeresan, läst texter och skrivit små texter om olika teman. Texterna och bilderna barnen gjort har jag kopierat, och igår gjorde de fina framsidor och så satte vi ihop boken. Den blev rätt tjock, 30 sidor, och superfin!
 Så här blev min framsida av boken, jag fick lite hjälp att dekorera den av barnen, så det skulle bli extra snygg!
En text om Storsjön från vårt tema om Sveriges största sjöar.

Och så en lite mer kortfattad text om Ales stenar i Skåne. Där ska vi nog förbi på vår cykelsemester i sommar!

Jag är så imponerad av hur duktiga barnen är! Visst är det en del stavfel, men tycker ändå att de är superduktiga!

1 kommentar:

  1. Med en så duktig lärare som du så förstår jag att eleverna blir duktiga också! Grattis Ylli till din första examen i Danmark! kramar från fof

    SvaraRadera