måndag 4 november 2013

Nybakat inför valet

Val till kommunen närmar sig här i Danmark och man kan börja märka att partierna är ivriga att fiska röster.När jag klev av tåget idag stod Venstre och delade ut små påsar med nybakta kanelsnäckor. I Danmark så ligger partiet Venstre på den högra sidan av partierna, lite konstigt val av namn... Jag berättade inte för dem att jag inte ens är röstberättigad i Danmark (och om jag nu vore det så skulle jag nog ändå inte rösta på dem) utan tog glatt emot påsen. 

Man kan ju dra nytta av valet så länge det pågår, annars är det inte särskilt ofta man får gratis bakverk bara sådär!
Perfekt med förmiddagsfika när jag kommer hem från skolan och droppar av regnet utanför, nybakad kanelsnäcka med Venstres logga på i glasyr och en kopp te :) Fick de mysiga tekopparna av Stine när hon kom hem från sin studieresa, hon hade tröttnat på mina tekoppar med design av Stig Lindberg...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar