onsdag 18 september 2013

Regnvejr

I morse vaknade vi upp av åska och regn som smattrade mot fönstret. Vår frukost lystes upp av blixtar och tekopparna skakade av åskmullret. Ändå bestämde jag mig för att cykla de sex kilometer det är till min skola istället för att ta bussen. Utrustad med regnjacka, nästan vattentäta överdragsbyxor och regnskydd på ryggsäcken tänkte jag att lite regn klarar jag nog. Det var ett dåligt beslut att ta cykeln. Efter ett par sekunder ute var mina byxor genomvåta, vattnet som rann längs mina ben fyllde snart upp mina regnstövlar med iskallt skvalpande vatten och mina bara händer blev röda och gjorde så ont av hagel och regn som störtade ned från himlen.

Väl på skolan fick jag hälla ut vattnet från skorna, vrida ur mina kläder och byta till torra byxor som jag, förutseende nog, hade stoppat i ryggsäcken. Efter en halvtimme på skolan så sprack det upp, och solen sken in genom fönsterna. Nästan lite arg på solen tänkte jag, varför började vi inte bara lite senare just idag?

1 kommentar: